søndag den 10. marts 2013

zumba


ZUMBA
er en helt fantastisk form for motion. Du glemmer fuldstændig tid og sted og du kan ikke la' vær' med at grine. Zumba er en fest, og jeg kan helt klart anbefale dig at starte. Er du til grin, sjov, skøre dansetrin og god musik, er zumba uden tvivl noget for dig.

Jeg har prøvet mange forskellige former for motion - boksning, svømning, styrketræning, løb .. Men intet af det sagde mig noget og jeg følte det var en sur pligt at skulle dyrke motion. Jeg kunne slet ikke finde meningen med at motionere og lige så snart jeg fandt en ny måde at dyrke motion på, stoppede jeg hurtigt igen.
Første gang jeg var til zumba, kunne jeg slet ikke følge med. Jeg var forpustet, jeg kunne ikke finde ud af at danse og jeg havde allermest lyst til at droppe det igen. Men fordi jeg var så heldig at have den bedste familie der ville betale mine zumbatimer, følte jeg mig nødt til at tage afsted. Og det er jeg glad for at jeg gjorde...

Lidt ligesom når man skal ligge sin kostplan om, er det også svært at starte til zumba. Det er nyt, forvirrende, krævende og tager meget tid og energi. Men jo mere man prøver det og jo bedre det går, jo sjovere synes man også det er og til sidst kan man rent faktisk ikke stoppe igen.
Jeg er så afhængig af zumba nu, og jeg kan slet ikke se at jeg skal stoppe med det når jeg har nået mit mål. Jeg bliver så glad, jeg får mere energi og overskud når jeg har været til zumba, og hvis jeg har været nødt til at aflyse en time, bliver jeg sur og irritereret. 

Da jeg skulle lede efter et sted at gå til zumba, vidste jeg med mig selv at det ikke skulle være i et fitness center. Jeg HADER fitnesscentre! Der står kun tynde små piger der ikke har et gram fedt tilovers, og deres store skaldede tatoverede kærester som giver mig enorm dårlig selvtillid. Det har jeg slet ikke lyst til, og derfor var jeg ikke i tvivl da jeg så en hjemmeside der reklamerede for "motion med personlighed". Der stod at det var et lille motionshus og at ejeren gjorde meget ud af kontakten med kunderne.
Det synes jeg lød helt fantastisk og jeg er så glad for at være hos www.powermotion.dk.
Det er et sted med plads til alle, og man føler sig velkommen lige med det samme. Det er forskellige mennesker der kommer der - både tykke og tynde, unge og gamle, høje og lave

Jeg tror det er vigtigt at man finder den form for motion man har det bedst med. Nogle er til svømning, andre er til gåture og andre er til løbetræning. Det er vigtigt at man kan li' det man gør og at man kan se en mening med at dyrke motion - at man kan finde glæden frem og at man nyder det.  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar