søndag den 17. marts 2013

Opskrifter

Her kommer nogle lækre opskrifter 
på noget af det mad jeg spiser (:


TUNFRIKADELLER:

1 æg
3 spsk rasp
Salt 
Peber
Lidt Hvidløg eller andre lækre krydderier
1 løg
2 ds. tun  

Bland det hele sammen i en skål og lav det på en pande ligesom frikadeller - SMAGER RIGTIG GODT (:

BANANPANDEKAGER:

Denne opskrift er rimelig simpel - Det eneste du skal bruge er: 1 banan, 1 æg, og lidt sødemiddel. Mos bananen, bland det sammen med æg og sødemiddel og lav det på panden ligesom pandekager. Det kan dog være svært at vende pandekagen på panden, da det hurtigt bliver til skrambled eggs. Derfor kan jeg godt finde på at komme lidt maizena mel i, der skal kun en teske-fuld i, så det burde ikke være noget der feder når der er så lidt i. Jeg eksperimenterer stadig for at se om jeg kan undgå mel i. 
Du kan evt. putte syltetøj på de færdige pandekager.. 

 SKYR:
I bl.a. netto kan du få noget creme frais/youghurt der hedder skyr. Du kan få det med mange forskellige smagsvarianter, og det smager vildt godt. Jeg plejer dog at komme lidt sødemiddel i, da jeg synes det er lidt surt. Men det er genialt som mellemmåltid, især at have det med på farten hvis du har travlt og lige skal ha' noget hurtigt at spise. Det bedste ved skyr er at der kun er 0,1 eller 0,2% fedt i, og du kan også få det med neutral smag - så kan du f.eks. lave dressing til maden, lave din egen youghurt smag og evt. komme lidt frugt i. Jeg kan også finde på at komme tørrede hindbær i, og spise det til mine bananpandekager. Det kan også bruges i stedet for smør, mayonaise, eller remoulade - det er kun fantasien der sætter grænser. MUMS MUMS :D

CARPACHIO
Carpachio er lækkert italiensk d du bl.a. kan finde i rema1000. Du kan købe en pakke med kød, ost og noget dressing/olie. Det dejlige ved carpachio er at du ikke skal bruge en masse tid på at forberede det. 
Jeg plejer at købe en pakke hjertesalat, skylle det og ligge det på en tallerken. Så fordeler jeg kødet og osten. Bagefter skærer jeg et æble i skiver og lægger udover, og til sidst fordeler jeg olien. Super lækker og nem mad :-)

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar