søndag den 10. marts 2013

Om mig (:

Om mig ;b

Jeg har været overvægtig næsten hele mit liv, og hele min familie har været store så længe jeg kan huske. Vi har altid været glade for mad, og slankekure har derfor altid været et del af mit liv. Da jeg var lille troede jeg at det var den rigtige måde at leve på med at spise fed mad, dessert, slik, junkfood. Det var først da jeg så at mit vægt begyndte at stige da jeg var 8år at jeg kunne se at det var forkert den måde vi levede på. Jeg kunne se at mine klassekammerater var tyndere end mig og det gjorde at jeg ikke havde noget som helst selvtillid.

Da jeg var 12, havde jeg allerede prøvet at gå hos diætister og læger, men ingen af dem kunne banke fornuft ind i mit hovede. Nu havde vi altid levet sådan her, hvorfor skulle det lige pludseligt være forkert? ..  Derfor besluttede jeg for at komme på julemærkehjem i Ølsted, hvor jeg var i 2 mdr. og tabte mig i alt 8 kg. Det var en helt speciel oplevelse som gav mig selvtillid, venner og jeg lærte at lave sund og lækker mad. Min mor ville gerne støtte mig imens jeg var afsted, og hun startede hos vægtkonsulenterne. Da jeg kom hjem, fortsatte vi den gode stil og jeg tabte mig 15kg ialt og min mor var så sej at tabe 40kg. Det gik rigtig godt med den nye livsstil et stykke tid, men så kom problemet med at holde vægten stille. Det lykkedes desværre ikke og kiloene kom hurtigt tilbage igen. 

Jeg levede med de ekstra kilo i nogle år, indtil min mormor tilbød mig at betale for at jeg kunne starte hos vægtkonsulenterne. Jeg var bange for endnu en nedtur, men valgte at give det et forsøg og det var et rigtigt godt valg. Hos vægtkonsulenterne får man en simpel madplan man skal følge. Det gjorde jeg og jeg kunne se at det gav pote. Jo mere jeg tabte mig jo sjovere synes jeg det var. Imens skulle jeg finde en måde at få noget motion på, og jeg begyndte til zumba. 
I starten kunne jeg slet ikke følge med og jeg vidste ikke hvorfor jeg gad at tage afsted. Men i takt med at jeg lærte dansene at kende og jo mere jeg tabte mig, begyndte det at blive nemmere og idag er jeg helt vild med det! (:

Jeg har på den måde tabt mig 20kg idag og er langtfra færdig. Mit store mål er at tabe 20kg til, men for at det ikke skal virke for uoverskueligt sætter jeg mig mindre mål på 5kg af gangen. Hvert kilo for mig er en sejr, og jeg er glad bare jeg har tabt mig når jeg kommer til vejning. 

   
 

  
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar