mandag den 11. marts 2013

Hold motivationen!

Det kan være svært at holde motivationen...

 Nogle dage kan din nye livsstil virke uoverskuelig - det tager længere tid at lave mad, du skal altid huske grøntsager, du skal huske at dyrke motion, og du må ikke spise slik. Det er ikke underligt hvis du har nogle dage hvor du bare har lyst til at droppe det hele og spise som du plejer. Især hvis du har en uge hvor vægten står stille eller du har taget på.. 

MEN

Det er de dage hvor du skal huske dig selv på at det belønner sig i sidste ende. Du skal bare op på hesten igen. Men det vigtigste er at give sig selv lov til at have dage hvor det er okay at vægten står stille. Det skal ikke være en straf at ændre sin livsstil men tværtimod skal det være en glæde og jo længere du kommer i dit vægttab, jo nemmere er det og jo mere kan du overskue det.

Jeg kan stadig have de dage hvor jeg synes det er kedeligt at være på kur. Især de dage hvor jeg har travlt og hvor det ville være nemmere at købe en pizza slice på vej hjem i stedet for at skulle koge grøntsager og lave mad. MEN det er der at jeg husker på at jeg er nået så langt nu og at det ville være åndssvagt at give op.. Når jeg er ved at sukke efter pizza og der bare ikke er noget at gøre, kan jeg godt finde på at lave min egen hjemmelavede pizza som jeg egentlig synes smager meget bedre end en pizza fra pizzariaet. Grunden til at den smager bedre er også at jeg har bedre samvittighed og jeg er ikke "PUUHA-JEG-HAR-ONDT-I-MAVEN" mæt. Det er ikke helt efter vægtkonsulenternes madplan, men i stedet for ved jeg at jeg skal træne en ekstra gang den uge. Tænk det som en bankkonto: Du kan ikke proppe mere mad ind i munden, end du har forbrændt. Du er hele tiden nødt til at tænke: "Jamen hvis jeg ikke har trænet ret meget i en uge, er jeg nødt til at spare lidt på mit kalorieindtag". 

For at holde gejsten oppe, har jeg lavet en seddel og hængt på mit køkkenskab med gode grunde til at tabe sig. Der står bl.a.:

- For at kunne komme i en bikini til sommer
- For at få mere selvtillid
- For at gøre min familie stolt og bevise at jeg sagtens kan leve et sundt liv
- For at blive et gladere menneske
- For at blive glad for min krop og ikke være bange for at vise mig nøgen
- For at få mere overskud i hverdagen

Det hjælper mig til at holde ved og huske mig selv på hvor godt jeg har det ved at at leve efter min nye livsstil. Du kan selvfølgelig selv lave en liste og eventuelt tilføje andre punkter der passer til dig (:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar