tirsdag den 28. januar 2014

Tid til forandring?

Nu har jeg været medlem på slankestudiet i nogle mdr, og selvom jeg har lært så meget af lektionerne, kan jeg mærke at jeg er ked af at der ikke sker noget på vægten. Min vægt står stille som den plejer (+ - 2 kg) og min tålmodighed er ved at være brugt op. Selvom jeg har arbejdet på at elske min krop som den er nu, er jeg stadig utilfreds - især med min mave og lår.

Jeg har tænkt meget over hvad der skal til for at jeg kan blive mere glad for min krop, og jeg ved ikke om det "bare" handler om at være mere tålmodig og fortsætte med mine vaner og lektioner.
Jeg har bl.a. gjort det til vane at kigge mig selv i spejlet om morgenen og sige til mig selv: "Du er smuk og uafhængig og du har en krop du kan være stolt af".

Jeg er også glad for min krop, men ikke glad nok.
Jeg træner 5-6 dage om ugen, både zumba og stram op ..
Men jeg synes ikke det er så effektivt, så jeg har tænkt på at melde mig ind i fitness world for at kunne træne mere intensivt med kondition, styrke og opstramning. Men jeg har ikke råd til både at træne i fitness world og der hvor jeg træner nu samtidig, og jeg vil komme til at savne det sted jeg er nu. For der er jeg glad for at være, især fordi der er så god en stemning og fordi de er ligeså zumba tosset som jeg er :-)

Jeg har også tænkt på at det kan være kosten der skal skæres lidt ned på.
Men det kan jeg mærke at jeg har meget svært ved at overskue.
Jeg spiser mine grøntsager og lever stortset efter de kostråd jeg fik hos vægtkonsulenterne, men der ryger også lidt "luksus" ned en gang imellem. Men jeg har fundet en kost der er til at leve med og som gør at jeg holder vægten. Jeg er derfor bange for at hvis jeg skal reducere i min kost for at tabe mig, og finde tilbage til stabiliseringsprogrammet igen (som jeg lever efter nu), så er jeg bange for at jeg ikke kan finde tilbage og derfor vil tage på igen.

Derfor har jeg også vendt muligheden for at starte hos vægtkonsulenterne igen for at se om det kunne hjælpe mig med de sidste 10 kg.

Imens jeg har gået og tænkt over det, er der også sket en masse gode ting:

Jeg skal til et støttearrangement for julemærkehjemmet i Ølsted i Marts måned.
Det er et event hvor mere end 20 zumba instruktører kommer gratis og danser. Pengene folk betaler for at deltage, går derfor til ungerne i Ølsted :D Jeg skal selvfølgelig med, og ikke nok med det - JEG SKAL PÅ SCENEN: FOR FØRSTE GANG ALENE TIL HELE 2 NUMRE. Jeg glæder mig som en sindssyg.

Derudover har jeg leget med tanken om at komme på julemærkehjemmet og holde et foredrag.
Selvom jeg gerne vil danse zumba med børnene, vil jeg også rigtig gerne fortælle dem min historie og fortælle dem at det sagtens kan lykkes at få et naturligt forhold til mad :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar