torsdag den 18. april 2013

Eksempel på madplan :)

Her kommer en madplan over hvad jeg spiser i løbet af en dag.
Det er ikke ment som en facitliste og det er ikke nødvendigvis en madplan der fungerer for alle andre, men jeg håber den kan give nogle gode ideer ..

Morgenmad
30. g müsli eller havregryn
1 banan.

Eller

2. skiver gulerods rugbrød  
4 skiver cheasy 13% skæreost
Lidt marmelade (Sukkerfri, selvfølgelig)


Frokost
 80-120 g. kød (magert).
Jeg plejer at spise kylling, oksekød, fiske/tun/kyllingefrikadeller, m.m.

200-300 g. grøntsager. Jeg plejer at koge en pose frosne grøntsager, da det er nemmest. Men jeg har også tit snittet forskellige grøntsager i en wokgryde (champignon, squash, tomater, m.m.).
Du kan også købe nogle portobello svampe og komme noget cheasy ost ovenpå sammen med nogle lækre krydderier og grille dem. Som regel ender jeg med "bare" at spise nogle gulerødder og peberfrugt.

Aften
120-170 g. kød
200-300 g. grøntsager

Mellemmåltider
Det kan være alt fra knækbrød m. enten ost eller et stk. pålægschokolade, til DDV youghurt med frugtpulver i (købes hos DDV), frugt, gulerødder, nødder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar